Методика тестування
Тестування та калібрування монітора здійснювалося з допомогою приладу Datacolor SpyderX Pro. Монітор був підключений до відеокарти MSI GeForce RTX 4090 власним кабелем Display Port та працював з частотою оновлення у 240 Гц. Тести проводилися в операційній системі Windows 11. Перед початком перевірки монітор був скинутий на фабричні налаштування. Використані програмні застосунки: Argyll CMS 2.3.1, DisplayCAL 3.8.9.3, HCFR Colorimeter 3.5.2, UFO Motion Tests.
Результати тестування
В моніторі використовується швидка 10-бітна (8 біт + FSR) матриця IPS з частотою оновлення 240 Гц, але така розрядність буде доступна лише при частоті до 200 МГц. Виробник обіцяє обсяг колірного простору sRGB та DCI-P3 на рівні 140% та 92% відповідно, тоді як показники Adobe RGB він чомусь не наводить. Вже почали з’являтися доступні монітори з кращими характеристиками, але ж частота оновлення в них не така висока. Яскравість екрана повинна сягати 350 кд/м², а контрастність — 1000:1, що ми й перевіримо при тестуванні. Зараз подивимося на заміри по кожному вбудованому профілю.
Назва профілю | Standart | FPS | RTS/RPG | Movie | Reader | sRGB | Custom 1/2/3 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Яскравість, % | 40 | 90 | 80 | 100 | 60 | 31 | 85 |
Контраст, % | 50 | 50 | 55 | 50 | 45 | – | 50 |
Насиченість | 10 | 11 | 10 | 10 | 9 | – | 10 |
Різкість | 5 | 6 | 6 | 6 | 5 | – | 5 |
Кольорова температура | Normal | Normal | Normal | Normal | Normal | – | Normal |
Гамма | 2,2 | 1,8 | 2,0 | 2,2 | 2,2 | – | 2,2 |
Посилення тіней | 10 | 11 | 10 | 10 | 10 | – | 10 |
Зниження синього світла | 0 | 0 | 1 | 0 | 6 | – | 0 |
OverDrive | Smart OD | Speed | Balance | Balance | Picture Quality | – | Smart OD |
Яскравість білого, кд/м² | 179,2 | 334,4 | 323 | 349,6 | 205,4 | 146,8 | 308,4 |
Яскравість чорного, кд/м² | 0,141 | 0,376 | 0,261 | 0,307 | 0,187 | 0,118 | 0,258 |
Коефіцієнт контрастності, х:1 | 1268 | 888 | 1234 | 1136 | 1098 | 1245 | 1191 |
Кольорова температура, К | 6824 | 6742 | 6409 | 6994 | 5790 | 6823 | 6928 |
Середня ΔE*00 | 0,19 | 0,21 | 0,17 | 0,28 | 0,3 | 0,2 | 0,26 |
Максимальна ΔE*00 | 0,96 | 1,14 | 1,09 | 1,17 | 1,82 | 0,97 | 0,85 |
Обсяг колірного простору sRGB, % | 99,9 (146,9) | 99 (151,1) | 99,9 (146,8) | 99,9 (145) | 98,3 (132,8) | 97,3 (101,6) | 99,9 (145,6) |
Обсяг колірного простору Adobe RGB, % | 87,1 (101,2) | 88,6 (104,1) | 87,3 (101,1) | 86,3 (99,9 | 82,5 (91,5) | 69,8 (70) | 86,5 (100,3) |
Обсяг колірного простору DCI-P3, % | 96,8 (104) | 96,6 (107) | 96,6 (104) | 96,5 (102,7) | 89,9 (94,1) | 72 (72) | 96,6 (103,1) |
На диво монітор виявився з доволі непоганою картинкою по кожному з цих профілів, «очі не витікали», хоча й була висока яскравість в деяких з них. Можливо, це через теплу колірну температуру. За фабричним налаштуванням доступний відразу профіль Standart, який дозволить працювати за монітором при яскравому освітлені в приміщенні. Непоганий обсяг та точність передавання кольору доступні відразу «з коробки», хоча калібрувати все ж таки доведеться, бо температура трошки завищена. Профіль sRGB має тьмяніші кольори та підходить для роботи з веб-графікою, тоді як всі інші можна використовувати на свій смак залежно від задачі. Три профілі User дозволяють налаштувати монітор під себе, але знову таки, без калібратора тут не обійтися.
Захисне покриття та кристалічний ефект
Матриця вкрита матовою плівкою, яка знижує рівень віддзеркалень навколишніх об'єктів. Кристалічний ефект не помітний, тож ніякого дискомфорту при роботі за монітором не буде.
Максимальна яскравість та стабільність контрасту
Показники яскравості та контрасту були отримані при тестуванні профілю User 2 з фабричними налаштуваннями.
Заявлені 350 кд/м² отримати вдалося без проблем. Яскравість змінювалася плавно від 55,9 до 350,5 кд/м², що можна назвати гарним результатом.
Коефіцієнт контрастності був стабільний від 20 до 80 відсотків яскравості та дорівнював від 1244:1 до 1268:1, тоді як до 20 відсотків та після 80 він знижувався.
Точність передачі кольорів
Колірне покриття перевірялося з профілем Standart.
Отримані показники повністю відповідають номінальним, вони навіть трохи більші за обіцяні. Також нарешті вдалося побачити, що ж там по простору Adobe RGB, а це 87%, які нещодавно були максимальним значенням для дорогих ігрових моніторів. Тепер 95% не здивує навіть користувачів сучасних та доступних пристроїв.
Через занижені референсні червоні лінії екран трошки холодить, що видно по замірах температури.
При цьому точність відтворення кольорів на гарному рівні, лише видно проблеми з точкою білого. Чи вдасться це виправити калібруванням ми саме зараз й дізнаємось.
Калібрування
Для калібрування використовувався профіль User 1. Налаштування змінювалися наступним чином:
- яскравість — 20;
- контрастність — 50;
- червоний колір — 96;
- зелений колір — 95;
- синій колір — 100.
А ось з калібруванням монітор став просто чудовим, і якщо по просторах sRGB та DCI-P3 питань ніяких немає, вони залишилися на тому самому рівні, то Adobe RGB виріс до 90 відсотків, а це вже відмінний результат.
Референсні лінії тепер майже на одному рівні, екран став трошки теплішим, але при точнішому калібруванні можна отримати ще ідеальніші результати.
Хоча й так він став просто ідеальним, всі показники тепер у нормі, навіть вирішилося питання точки білого.
Рівномірність підсвітки
Як завжди, каменем спотикання для матриць IPS є рівномірність підсвітки, яку ідеальною складно отримати навіть для дорогих моніторів.
В нашого екземпляра спостерігаються проблеми справа та у верхньому лівому куті, хоча візуально ніяких артефактів зображення при погляді на біле тло виявлено не було. Ні якихось аномальних плям червоного чи жовтого кольору, затемнення по краях чи відчуття брудного білого, картинка була яскравою та однорідною.
Якщо подивитися на засвіти в темряві з корекцією експозиції, то побачимо проблеми у верхніх кутах та у правій частині.
Кути огляду
Заявлені кути огляду складають 178/178 градусів. При прямому погляді на монітор будь-яких питань до якості картинки не виникало, але вже під максимальним кутом темні області світлішали та було відчуття слабкого вицвітання кольорів. Також спостерігався glow-ефект, причому доволі цікавий.
Швидкість матриці
Монітор оснащено швидкою матрицею з часом реакції 1 мс у режимі GtG, що робить Gigabyte M27Q X одним з найкращих для ігор. При тестуванні не було помітно ніяких шлейфів та змазаних слідів, принаймні в тих іграх, що використовувалися для наших оглядів відеокарт. Також завдяки високій частоті оновлення екрана у 240 Гц розриви картинки були знижені до мінімуму навіть без активування адаптивної синхронізації.
В налаштуваннях є декілька режимів розгону матриці, які автоматично обираються залежно від активованого профілю, але користувач може сам встановити той чи інший на свій смак. Якщо робити профілі User під себе, то можна залишити Smart OD, а ось режим Speed дає більше артефактів за об’єктами, які рухаються, хоча відразу й не помітиш.
Висновки
Розглянута модель Gigabyte M27Q X виявилася цілком вдалим рішенням серед пристроїв свого класу. Монітор має швидку матрицю та демонструє гарну картинку без шлейфів та змазаних слідів у динамічних сценах. Завдяки широкому обсягу колірного простору DCI-P3 відеоконтент на ньому буде виглядати просто чудово, а після калібрування він підійде навіть для роботи з графікою, хоч й не на професійному рівні. Чистий білий без якихось плям та артефактів дорогого коштує! За монітором буде комфортно працювати з текстом чи проводити час в браузері. Glow-ефект помітний не сильно, і навряд стане дратівним фактором для більшості людей. Функціональність моделі на рівні інших ігрових продуктів, є вбудовані динаміки й навіть новомодний KVM, який дозволить під’єднати до монітора інший ПК чи мобільний пристрій та використовувати один комплект периферії. Зовнішній вигляд спокійний й не агресивний, попри належність до ігрового класу, але глянцеві вставки зайві й можуть комусь не сподобатися. В цілому маємо гарний варіант для тих, хто хоче собі монітор з частотою оновлення у 240 Гц та чудовою картинкою, не тільки для розваг, а й для епізодичної роботи з графічним та відео контентом.
Придбати монітор Gigabyte M27Q X можна в інтернет-магазині Telemart.