Bethesda відмовляється від свого лаунчера та переходить у Steam
Bethesda офіційно оголосила, що відмовляється від власного лаунчера та продовжує реалізацію комп'ютерних ігор у сервісі Steam. Одночасно з цим гравцям дозволять перенести свою бібліотеку з Bethesda Launcher до Steam зі збереженням усіх куплених цифрових товарів, доповнень та внутрішньоігрової валюти. Початок міграції запланований на квітень.
Крім того, Bethesda надасть інструкції з перенесення прогресу ігор та збережень в обліковий запис Steam. Деякі збереження будуть перенесені автоматично, однак для інших потрібно провести дії з копіюванням файлів.
Компанія обіцяє, що обліковий запис Bethesda.net не буде втрачений та, як і раніше, буде доступний на вебсайті та в іграх. Всі облікові записи Bethesda.net будуть підтримуватися в майбутніх іграх видавця.
У вересні 2020 року Microsoft придбала компанію ZeniMax Media разом з видавництвом Bethesda Softworks за $7,5 млрд. Найімовірніше, політика відмови від Bethesda Launcher пов'язана з баченням розвитку ігрового бізнесу Microsoft.
Джерело:
Bethesda
Sony показала гарнітуру віртуальної реальності PlayStation VR2
На початку минулого місяця Sony опублікувала ключові характеристики гарнітури віртуальної реальності PlayStation VR2. Сьогодні японський гігант розкрив, як виглядатиме новинка. Дизайн пристрою натхненний іншими продуктами сімейства PlayStation 5, включаючи контролер DualSense й гарнітуру Pulse 3D, та кулястою формою контролерів PlayStation VR2 Sense.
Sony не стала винаходити велосипед, тому конструкція PlayStation VR2 багато в чому успадкована від попередниці. Серед головних переваг новинки компанія відзначає покращену ергономіку, можливість налаштування положення лінз, вібромотор для тактильного відгуку та вентиляційні отвори, щоб лінзи не запотівали. Для підключення до PlayStation 5 буде потрібен один кабель USB Type-C.
Нагадаємо, що в основі PlayStation VR2 лежить OLED-дисплей з роздільною здатністю 2000 x 2040 пікселів для кожного ока, максимальною частотою оновлення 120 Гц та полем зору 110°. Однією з «фішок» VR-гарнітури стане система відстеження погляду, реалізована за рахунок інфрачервоних камер. Рухи користувача будуть відстежуватись через набір датчиків та чотири камери, розташовані у фронтальній частині гарнітури.
Sony вже відправила комплекти розробників PlayStation VR2 ігровим студіям та обіцяє найближчим часом розкрити нові подробиці про VR-гарнітуру. Орієнтовна вартість новинки все ще тримається в секреті.
Джерело:
PlayStation
Сімейство відеокарт Intel Arc Alchemist буде представлено лінійками A300, A500 та A700
Відеокарти Intel Arc Alchemist вже неодноразово були помічені в базі даних SiSoftware. Розробники тестового пакета вирішили зібрати воєдино всю доступну інформацію про майбутні 3D-прискорювачі, а також результати карти початкового рівня Arc A380 в бенчмарках OpenCL.
За даними SISoftware, модельний ряд відеокарт Intel Arc Alchemist буде поділено на три лінійки: A300, A500 та A700. У першу увійдуть пристрої з максимум 128 виконавчими блоками (Execution Units, EU) й 6-гігабайтним буфером GDDR6 на 96-розрядній шині, другу очолить модель з 384 EU та подвоєним відеобуфером, а флагман серії A700 запропонує 512 EU та 16 гігабайтів пам'яті GDDR6 із 256-бітним інтерфейсом.
Що стосується Arc A380, то ця модель стане одним із топових рішень лінійки Intel Arc A300. Вона оперує 128 EU (1024 шейдерними процесорами) на частоті 2,45 ГГц та має буфер GDDR6 об'ємом 6 Гбайт з 96-бітною шиною. У тестах OpenCL новинка обмінюється ударами з відеокартами Radeon RX 6500 XT, GeForce RTX 3050 та GTX 1660 Ti. Ігрові бенчмарки, ймовірно, з'являться ближче до релізу, запланованого на другий квартал.
Джерела:
SiSoftware
TechPowerUp
Сумарна площа кристалів у прискорювачі Intel Ponte Vecchio дорівнює 3100 мм²
На конференції International Solid-State Circuits Conference (ISSCC) 2022 компанія Intel докладно розповіла про прискорювачі Ponte Vecchio для сфери ресурсомістких обчислень. Як ми пам'ятаємо з минулих анонсів, Ponte Vecchio використовують архітектуру Xe-HPC та містить 47 обчислювальних кристалів або плиток.
Виявляється, сумарне число кристалів дорівнює 63. Додаткові 16 термоплиток використовуються в Ponte Vecchio для регулювання величезного TDP цього прискорювача. Площа Ponte Vecchio вражає: 47 основних плиток займають 2330 мм², з урахуванням термічних плиток площа зростає до 3100 мм². А площа всього процесора становить 4844 мм.
Чип споживає чималу кількість енергії. Рівень TDP конфігурується на 450 Вт для охолодження повітрям або до 600 Вт для водяного охолодження. Діапазон робочих температур дорівнює від 63°C до 81°C, що є стандартом для продуктів у секторі високопродуктивних обчислень.
Ponte Vecchio мають транзисторний бюджет у 100 млрд елементів. Також Intel розкрила подробиці про кеш Rambo. Ця нова технологія SRAM використовує чотири банки пам'яті по 3,75 МБ, всього 15 МБ на плитку. Вісім кристалів Rambo пропонують у сумі додаткові 120 МБ SRAM.
Обчислювальні плитки випускаються на потужностях TSMC за техпроцесом N5, а плитки Xe-Link використовують норми N7. Базові кристали Foveros Base Tiles площею 646 мм² та Rambo Cache виготовлені за технологією Intel 7. Для з'єднання плиток використовується технологія Co-EMIB. Нарешті, є вісім чипів пам'яті HBM2E.
Чутки: нова утиліта повністю знімає обмеження майнінгу на картах GeForce RTX 30-ї серії
Користувач BySergeyDev анонсував на Github утиліту Nvidia RTX LHR BIOS v2 Unlocker, яка має зняти обмеження майнінгу на відеокартах GeForce RTX 30-ї серії та професійних прискорювачах RTX Ampere. На відміну від наявних інструментів, котрі здатні повернути до 70% продуктивності, програма повністю знімає обмеження, стверджує розробник.
Реліз публічної бета-версії Nvidia RTX LHR BIOS v2 Unlocker назначено на 26 лютого. Програма є повністю автоматизованим модифікатором VBIOS для карт GeForce RTX з блокуванням LHR v2. Вона дозволяє завантажити прошивку відеокарти, виконати автоматичне резервне копіювання, модифікацію файлів та подальший запис VBIOS.
Для коректної роботи також знадобляться удосконалені автором драйвери. Потенційним користувачам Nvidia RTX LHR BIOS v2 Unlocker слід оцінити всі перспективи та ризики самостійно, оскільки невідомі файли можуть загрожувати даним та обладнанню.
Джерело:
Github
Проблеми з 3-нм техпроцесом TSMC можуть порушити плани AMD, Nvidia та інших компаній
Галузеві джерела повідомляють, що найбільший у світі контрактний виробник напівпровідників TSMC зазнає труднощів із 3-нм техпроцесом. На думку DigiTimes, якщо проблема з випуском 3-нм чипів збережеться надалі, багато клієнтів можуть розширити використання 5-нм конвеєра. Водночас ситуація негативно вплине на плани таких компаній, як Apple, AMD, Nvidia та Intel.
TSMC досі публічно не визнає будь-яких затримок N3. За офіційною інформацією, у грудні минулого року компанія розпочала тестове виробництво 3-нм мікросхем на фабриці Fab 18 на півдні Тайваню. Масове виробництво заплановане на кінець 2022 року із відвантаженням чипів замовникам у першому кварталі 2023 року.
У звіті DigiTimes сказано, що TSMC дуже складно досягти задовільного співвідношення придатної продукції до дефектної на 3-нм технології. Відсоток браку залишається дуже високим, й дослідники компанії працюють над розв'язанням цієї проблеми. Останнім нововведенням TSMC є N3E — дешевша версія 3-нм процесу, яка здивувала галузевих фахівців та була представлена через деякий час після N3.
Джерело:
DigiTimes
GeForce GTX 1650 GDDR6 у Full HD: відео геймплею у 18 іграх
На що здатна бюджетна відеокарта минулого покоління у сучасних іграх? Актуальне питання для багатьох користувачів в умовах завищених цін та недоступності сучасних моделей. Наочною демонстрацією можливостей GeForce GTX 1650 GDDR6 стане відео з тестуванням у 18 іграх.
Сьогодні вартість відеокарт GeForce GTX 1650 з пам'яттю GDDR6 знаходиться на позначці близько 11 799 грн, а моделі, що використовують GDDR5, можна знайти трохи дешевше — від 10 499 грн.
Відео записано на відеокарті ASUS TUF-GTX1650-O4GD6-P-GAMING. Ця модель оснащується швидкою пам'яттю GDDR6 замість GDDR5 у перших модифікацій GeForce GTX 1650.
Запис відео здійснювався за допомогою NVIDIA ShadowPlay. Тестування проведено на системі з процесором Intel Core i9-9900K.
Більше тестів різних версій GeForce GTX 1650 буде представлено в окремому огляді.
Вивчаємо будову кристалів серверних процесорів Intel Sapphire Rapids
До кінця року Intel виведе на ринок серверну платформу Eagle Stream (LGA4677) та процесори Xeon сімейства Sapphire Rapids. У нових CPU чипмейкер не лише додасть підтримки інтерфейсу PCI Express 5.0 та оперативної пам'яті DDR5, але й перейде на багаточипове компонування. Внутрішню структуру процесорів Sapphire Rapids компанія розкрила під час презентації ISSCC 2022.
Intel Sapphire Rapids без теплорозподільної кришки. Фото der8auer
Опубліковану схему потім доповнив ентузіаст Locuza, вказавши блоки у складі кристалів. Під кришкою у процесорів Sapphire Rapids знаходяться чотири окремих мікросхеми, що виготовляються за технологією Intel 7. Кожна з них містить 15 ядер Golden Cove з комірчастою структурою, 28,125 Мбайт загальної кеш-пам'яті L3, двоканальний контролер пам'яті DDR5, 32 лінії інтерфейсу PCI Express 5.0 та декілька з'єднань EMIB для зв'язку з сусідніми кристалами.
Фізично процесори Sapphire Rapids можуть запропонувати до 60 ядер Golden Cove, до 112,5 Мб кеш-пам'яті третього рівня, восьмиканальний контролер оперативної пам'яті DDR5 й до 128 ліній PCI Express 5.0. У роздрібних зразках Intel, згідно з наявними даними, обмежить кількість ядер 56 штук та, ймовірно, зменшить доступний об'єм L3-кешу разом з числом ліній PCI-E 5.0.
Офіційна презентація платформи Intel Eagle Stream (LGA4677) та нового покоління CPU Xeon має відбутися ближче до середини року.
Джерело:
Locuza
Останні огляди:
- Огляд та тестування процесорів AMD Ryzen 7 7800X3D та Ryzen 9 7950X3D. 3D Vertical Cache для геймінгу та роботи
- Огляд та тестування 15,6″ портативного монітору ASUS ZenScreen MB16AHG
- Від відеокарт до штучного інтелекту: історія компанії NVIDIA
- Огляд бездротової гарнітури Aula Mountain S6
- Огляд та тестування материнської плати MSI MPG Z790 EDGE TI MAX WIFI для платформи Intel LGA1700
- Огляд та тестування ігрового 27″ OLED-монітору Acer Predator X27U з частотою оновлення 240 Гц
- Огляд та тестування ігрового 27″ WQHD-монітора MSI MPG 271QRX QD-OLED з частотою оновлення 360 Гц