Чергова війна на Близькому Сході призвела до погіршення глобальної логістики. На тлі операції Ізраїлю у Газі активізувалися повстанці у Ємені. Хусити здійснили напад на кілька суден. Загрози нібито стосувалися лише кораблів, які прямують до Ізраїлю. Але реальна загроза нависла над усіма судами, що йдуть через Червоне море до Суецького каналу.

Складна ситуація у Червоному морі веде до зростання вартості морських перевезень

Великі вантажоперевізники, в тому числі Shipping Company та Maersk, вже відмовилися від короткого маршруту через Червоне море. Проблема в тому, що це найкоротший шлях для доставки споживчих товарів, нафти та газу з Азії до Європи та Близького Сходу. Тепер контейнеровози йдуть в обхід через південний край Африки та мис Доброї Надії. Цей маршрут довший на 3,5 тисячі морських миль і потребує приблизно 10 додаткових днів. Все це виливається у зростання накладних витрат, і тарифи на доставку за тиждень зросли вже на 4%. Усе це може призвести до зростання цін, затримок у постачанні товарів та до більш чутливого зростання цін на нафту. І не зрозуміло, як розвиватиметься ситуація далі. Поки що є тенденція до розширення зони бойових дій навколо Ізраїлю, що явно не сприяє безпеці міжнародного судноплавства.

Складна ситуація у Червоному морі веде до зростання вартості морських перевезень

Зазначимо, що деякі виробники комп'ютерних комплектуючих вже попереджають про можливі затримки постачання та зростання тарифів на доставку.

Джерело:
BBC