AMD має намір перейти на універсальну архітектуру UDNA для майбутніх споживчих відеокарт та спеціалізованих обчислювальних рішень. Вона повинна отримати покращення для обробки трасування променів, що цілком очікувано в сучасних реаліях. І це особливо гостро для AMD, яка протягом багатьох років є основним постачальником чипів для великих ігрових консолей. Але є думка, що наступне покоління запропонує не просто покращення, а якісний стрибок продуктивності з трасуванням.
На Reddit з’явилася тема, автор якої провів аналіз зареєстрованих патентів AMD, пов’язаних із трасуванням променів. Їх кількість вказує на те, що цьому напрямку приділено серйозну увагу. Також компанія залучила низку фахівців у галузі Ray Tracing у період з 2022 по 2023 рік. Усе це має серйозно вплинути на архітектуру майбутніх GPU UDNA. Автор навіть припускає, що AMD вдасться забезпечити паритет своїх рішень із Blackwell, але це його суб’єктивна думка.
Патентні заявки стосуються технологій оптимізації виконання алгоритмів BVH, включно з різними варіантами стиснення даних і навіть новими нейронними методами. Багато патентів спрямовано на прискорення механізмів обходу і тестування перетинів променя. Є заявки, в яких згадується функціональність аналогічна Nvidia Linear Swept Spheres (LSS) для роботи з певною геометрією при трасуванні (волосся, хутро). У розробці програмне забезпечення для сортування потоків на рівні механізму Nvidia Shader Execution Reordering. Виявлено дві важливі патентні заявки з технологіями оптимізації шейдингу різних зон під час трасування шляху, коли якість деяких фрагментів кадрів може змінюватися, залежно від їхньої важливості. Усе це забезпечить низку переваг під час роботи з трасуванням променів і трасуванням шляху.
Наступне покоління графічних процесорів AMD може стати важливим етапом для індустрії та геймерів, допомагаючи в тому, щоб трасування стало доступнішим для всіх. І шанси на це підсилює сумнівний старт актуального покоління Nvidia Blackwell, яке не змогло продемонструвати серйозних переваг відносно минулої серії відеокарт. При цьому AMD вже зробила перший крок у бік зміцнення своїх позицій, представивши технологію апскейлингу FSR 4, яка вперше опинилася на рівні актуальних версій DLSS.