Intel заблокувала розгін «по шині» у молодших процесорах Core 13-го покоління

Молодші процесори Intel Core 12-го покоління, як ми вже розповідали, непогано піддаються розгону через підвищення опорної частоти (BCLK). Вважається, що ця можливість з'явилася через те, що Intel надала OEM-партнерам передрелізну версію мікрокоду, яка дозволяла змінювати значення BCLK. У випадку нещодавно випущених чипів Core 13-го покоління ця можливість відсутня, повідомляє веб-видання Tom's Hardware.

Intel Core

Intel не припустилася тієї ж помилки при випуску процесорів Raptor Lake-S. В результаті оверклокінг залишився тільки у чипів Core 13-го покоління з розблокованим на підвищення множником. Як повідомляють галузеві джерела, ситуація навряд чи зміниться найближчим часом.

Закордонні колеги переконалися у вищесказаному на прикладі материнської плати MSI MAG B660M Mortar Max. При використанні Intel Core i7-12700 доступний вибір мікрокоду з можливістю розгону non-K процесорів, а при установці нового Core i7-13700 ця опція, на жаль, відсутня.

Intel CoreIntel Core

Обговорити в форумі (коментарів: 27)

Протестована «турбінна» відеокарта GeForce RTX 4090

Нещодавно ми писали, що в Китаї помічено незвичайну відеокарту GeForce RTX 4090 з кулером турбінного типу. Більшість відеокарт цієї серії оснащені кулером завтовшки 3-4 слоти на три вентилятори. Тому наявність такої версії здається дивовижною.

Користувач Reddit під псевдонімом BottleneckEvader став власником цієї відеокарти та поділився своїми враженнями. Причиною покупки стали невеликі розміри відеокарти, тільки така GeForce RTX 4090 влізла у компактний корпус Fractal Torrent Nano. При цьому карта обійшлася покупцеві у 2675 доларів США, що можна порівняти з вартістю топових моделей MSI Suprim у його країні.

Відеокарта не має розпізнавальних знаків та торгових марок. Коробка теж виконана в «нейтральному» стилі без натяків на виробника. Ймовірно, це пов'язано з недотриманням вимог Nvidia до конструкції GeForce RTX 4090. Тому реальний виробник не афішує, з якого конвеєра зійшов продукт.

16-контактний роз'єм живлення винесений у задню частину відеокарти

У цієї версії GeForce RTX 4090 стандартний ліміт потужності 450 Вт. Турбінна конструкція не має належної ефективності для відведення такої кількості тепла. Тому нагрів високий, а шум єдиного вентилятора ще вищий. Температура графічного процесора легко досягає 78°C, а пам'ять прогрівається до 98°C. І такі температури підтримуються при швидкості вентилятора в 5200 об/хв! Користувачеві навіть довелося використовувати гарнітуру з придушенням шума, щоб нормально працювати за ПК.

Відеокарта показала стандартний результат у 3DMark Time Spy, набравши 35 908 графічних балів. У розгоні вдалося підвищити результат до 36 956 балів.

Джерело:
Reddit

Обговорити в форумі (коментарів: 36)

Для гри A Plague Tale: Requiem вийшло оновлення з трасуванням променів

Гра A Plague Tale: Requiem отримала оновлення, в якому додано технологію трасування променів для тіней. Це одна із найкрасивіших ігор минулого року, тому будь-яке візуальне оновлення викликає інтерес. Проте в цьому випадку не варто очікувати вражаючих змін.

Редактор WCCFTech провів порівняння, в якому показав, що різниця у тінях є. З трасуванням контури тіней від персонажів трохи чіткіше та загальне затінення відрізняється. Але без вказівки ви навряд чи визначите, який варіант кращий і технологічніший.

Графіка у грі на такому високому рівні, що дрібні нюанси в тінях не змінюють загального враження. З таким трасуванням і падіння продуктивності досить низьке, частота кадрів знижується лише на 15-20%. Сказане актуально для системи із відеокартою MSI GeForce RTX 4090 Suprim X на базі процесора Intel Core i9-13900K. На відеокартах Radeon падіння продуктивності буде явно вищим, але й включення таких тіней здається сумнівним. Воно виглядає сумнівним і для власників відеокарт GeForce. Цей пункт підходить у разі надмірного потенціалу відеокарти. Це приклад того, як можна потішити своє самолюбство, якщо у вас є GeForce RTX 4090, яка витягує трасування та підтримує нову технологію масштабування Nvidia DLSS 3.

Джерело:
WCCFTech

Обговорити в форумі (коментарів: 38)

PC-версія Returnal вийде 15 лютого

Озвучено точну дату виходу колишнього ігрового ексклюзиву Sony PlayStation 5. Раніше при офіційному анонсі згадувався реліз на початку року. Тепер заявлено, що продажі гри на платформі PC стартують 15 лютого.

Опубліковано новий трейлер, присвячений особливостям комп'ютерної версії. У відео згадується підтримка технологій Nvidia DLSS та AMD FSR. Заявлено трасування променів для покращених тіней та віддзеркалень. Буде підтримка якісного звуку Dolby Atmos та геймпада Dualsense.

Раніше було опубліковано системні вимоги гри. Тепер ясно, що вони стосуються простого режиму без трасування або стандартного формату Full HD. Оскільки заявлених GeForce RTX 2070 та Radeon RX 6700 XT явно не вистачить для гри з трасуванням за високої роздільної здатності.

Returnal доступна в Steam за ціною 1699 грн.

Обговорити в форумі (коментарів: 2)

Відеокарта Radeon RX 7900 XTX досягла частоти 3,5 ГГц у Blender

Фахівці німецького сайту ComputerBase провели докладний частотний аналіз Radeon RX 7900 XTX. Використовуючи відеокарту Sapphire Nitro+, вони змогли досягти працездатності в розгоні при частотах GPU значно вище 3 ГГц, щоправда, не в ігрових навантаженнях.

У тесті Blender частоти GPU Navi 31 приблизно на 500 МГц вище за середньоігрові частоти. Навіть еталонна версія AMD Radeon RX 7900 XTX показувала частоти вище 3 ГГц, а розігнана Sapphire Nitro+ зберігала працездатність до 3,5 ГГц. Відеокарта проходила тест Blender із середньою частотою 3455 МГц, витримавши кілька прогонів на частоті 3482 МГц. А вже при 3548 МГц спостерігалося падіння стабільності. При цьому Sapphire Radeon RX 7900 XTX споживала 374 Вт на частоті 3455 МГц, не досягаючи ліміту потужності у 500 Вт. Це означає, що охолодження також не стало обмежувачем потенціалу в даному експерименті. Відносно референсної відеокарти виграш у частоті сягнув 13% зі збільшенням енергоспоживання на 21%

Фахівці відзначають, що ранні заяви про здатність GPU архітектури RDNA 3 працювати на частотах вище 3 ГГц загалом вірні, але для неповного завантаження графічного чипа та у певних додатках. В іграх відеокарта споживає більше, раніше упираючись у ліміт потужності. Sapphire Nitro+ в іграх змогла працювати на частотах близько 2832 МГц, але в деяких тестових сценах здатна зберігати працездатність при значеннях до 3155 МГц.

Цікаво порівняти з AMD RDNA 2. Протестована раніше відеокарта XFX Radeon RX 6900 XT XTXH у тесті Blender показала частоту GPU на рівні 2784 МГц. Це лише на 192 МГц більше, ніж в ігрових тестах. Однак при споживанні 278 Вт у Blender ліміт потужності теж не досягався.

Джерело:
ComputerBase

Обговорити в форумі (коментарів: 23)