На підході оверклокерська системна плата Gigabyte Aorus B650E Tachyon

Gigabyte Technology незабаром запропонує любителям спортивного розгону материнську плату Aorus B650E Tachyon. Вона, як легко зрозуміти з назви, базується на наборі системної логіки AMD B650. Цей чипсет забезпечує роботу меншого числа портів та ліній PCI-E, ніж «двоголовий» X670, але вони навряд чи знадобляться при екстремальному оверклокінгу процесорів Ryzen 7000-ї серії. Варто додати, що верхній слот PCI Express x16 та щонайменше один роз'єм M.2 підтримують режим PCI-E 5.0.

Gigabyte Aorus B650E Tachyon

Оснащення плати Gigabyte Aorus B650E Tachyon включає потужну систему живлення гнізда AM5 з великими радіаторами, два слоти під модулі оперативної пам'яті DDR5, а також ряд оверклокерських «фішок». Вендор передбачив індикатор POST-кодів, безліч перемикачів та кнопок для керування параметрами системи, у тому числі для вибору прошивки UEFI, а також контактні майданчики для вимірювання напруги.

Gigabyte Aorus B650E Tachyon

Рекомендована ціна та точні терміни виходу плати Gigabyte Aorus B650E Tachyon, на жаль, поки що залишаються невідомими.

Джерело:
SkatterBencher

Обговорити в форумі (коментарів: 22)

MSI випустить відеокарти серії Radeon RX 7900 лише наступного року

З моменту офіційного старту продажів Radeon RX 7900 XT/XTX пройшло кілька днів, але компанія MSI продовжує мовчати щодо своїх моделей на базі архітектури AMD RDNA 3. Не оголошено навіть про випуск еталонних відеокарт стандартного дизайну. Це дивно, адже MSI входить до найбільших виробників відеокарт. Наприклад, компанія ASUS вже представила стандартні версії Radeon RX 7900 XTX і Radeon RX 7900 XT, а також моделі лінійки TUF Gaming.

Згідно з інформацією Андреаса Шиллінга (HardwareLuxx) компанія MSI запустить свої моделі Radeon RX 7900 лише у першому кварталі 2023 року. І це будуть виключно нереференсні версії, MSI не планує моделі еталонного дизайну MBA (Made by AMD). При цьому сама MSI ще не робила жодних офіційних заяв.

Можливо, AMD все ж таки має певні проблеми з відвантаженням потрібної кількості GPU Navi 31 виробникам, через що пріоритет відданий найбільшим партнерам. Також треба згадати новину про ймовірні недоробки GPU Navi 31 та можливу нову ревізію чипа в майбутньому.

Джерело:
Videocardz

Обговорити в форумі (коментарів: 8)

Чутки: GPU Navi 31 у серії відеокарт AMD Radeon RX 7900 має апаратні проблеми

Запуск відеокарт AMD Radeon RX 7900 XTX та Radeon RX 7900 XT обростає неприємними чутками. Підсумкова продуктивність у перших оглядах виявилася нижчою за прогнозовану, й в іграх з трасуванням променів все погано, як і раніше. При цьому з'являлися дані про невелику кількість відеокарт, які надійдуть у продаж. Тепер опублікована інформація про апаратні проблеми графічного процесора AMD Navi 31.

Користувач Kepler_L2 проаналізував код драйвера, викладений на GitHub, і стверджує, що в GPU Navi 31 не працює попередня вибірка шейдерів (shader prefetch HW). Це стосується продуктів під кодовим ім'ям GFX1100 (Navi 31), GFX1102 (Navi 33) та GFX1103 (Navi 32), тобто мова може йти про всі рішення на архітектурі RDNA 3. Нібито в серії відеокарт Radeon RX 7900 використовують незавершений варіант чипа Navi 31 A0 і майбутні відеокарти можуть отримати певні апаратні доробки в нових ревізіях Navi 31.

Також фахівці активно обговорюють ефективність роботи обчислювальних блоків у RDNA 3. Кожен Compute Unit включає 64 ALU, організовані у два модулі SIMD32. Один із модулів SIMD32 здатний до обчислень INT, FP та Matrix, а інший може обробляти лише інструкції FP та Matrix. Кожен із векторних блоків SIMD32 може виконувати одну групу інструкцій wave64 FMA або дві групи інструкцій wave32 за один такт. Але така пікова пропускна спроможність доступна лише на папері.

В основному режимі wave32 дві інструкції FMA 32 мають доступ до одного регістра vGPR. Навіть у розширеному режимі wave64 пікова продуктивність становить 5/6 від теоретичного максимуму. Журналісти hardwaretimes навіть отримали офіційний коментар від представника AMD, в якому зазначається, що з покращенням компілятора, що здійснює пакування інструкцій Wave32 у спеціальне кодування VOPD, продуктивність теж покращуватиметься. Також використання більш складного реалістичного рендерингу може призвести до появи коду, який використовує Wave64 і залучає всі доступні ALU.

Джерела:
Wccftech
Hardwaretimes

Обговорити в форумі (коментарів: 49)

Valve запустить новий розпродаж у Steam 22 грудня

На офіційному каналі Valve з'явилося відео з анонсом великого зимового розпродажу. Новий розпродаж, присвячений зимовим святам, стартує 22 грудня і триватиме до 5 січня.

Під час акції багато ігор з магазину Steam отримають серйозну знижку. У відеоролику згадуються Fallout 76, Ready or Not, Persona 5 Royal, Sonic Frontiers, Raft, Raft та інші проєкти. Але повний список ігор зі знижками буде набагато більшим. Максимальне зниження цін традиційно отримають старі проєкти чи ігри, що вийшли на початку року.

Одночасно з розпродажем стартує вибір найкращих ігор для нагородження премією Steam 2022 Awards. Все це супроводжуватиметься традиційними завданнями з нагородами у вигляді унікальних значків та інших елементів кастомізації для вашого профілю Steam.

Обговорити в форумі (коментарів: 17)

Вже понад 100 ігор підтримують AMD FSR 2.0

Компанія AMD оголосила кількість ігор, що підтримують технологію масштабування FidelityFX Super Resolution. Таких проєктів вже 230, з них 101 гра підтримує нову версію FSR 2.0. При цьому ще недавно компанія рапортувала про 97 ігор з підтримкою FSR 2-ї версії. Список ігор зростає дуже швидко, і технологія поступово стає галузевим стандартом, у тому числі завдяки підтримці сучасними консолями. Серед останніх ігор з оновленою технологією FSR значаться The Callisto Protocol, Need for Speed Unbound та next-gen версія The Witcher 3. Відомо, що вона буде у майбутньому бойовику Dead Island 2.

AMD також недавно оголосила, що 3DMark отримає новий Feature Test для технології FSR 2.2. За допомогою цього інструмента можна буде порівнювати якість та продуктивність різних режимів FSR. На відміну від Nvidia DLSS технологія AMD FSR не вимагає спеціальних апаратних блоків та має широку сумісність з різними відеокартами. Наступного року AMD обіцяє продемонструвати версію FSR 3-го покоління.

Джерело:
AMD

Обговорити в форумі (коментарів: 26)

ASUS випускає білі відеокарти ROG Strix GeForce RTX4090/4080

Компанія ASUS підготувала спеціальні версії відеокарт ROG Strix GeForce RTX4090 та ROG Strix GeForce RTX4080 у білому виконанні. Це великі моделі завтовшки 3,5 слота, які від основних версій сімейства ROG Strix відрізняються лише кольором.

Корпус, бекплейт та вентилятори виконані в єдиній кольоровій гамі. Є підсвічування напису Republic of Gamers та бічної лінії вздовж торця корпусу. Довжина пристроїв складає 36 см, ширина 15 см, товщина 7 см. Відеокарти оснащені 16-контактним роз'ємом живлення, базуються на друкованій платі оригінального дизайну та комплектуються спеціальною підпорою.

Кожна відеокарта представлена у двох варіантах — із заводським розгоном та з рекомендованими частотами. Це ASUS ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB GDDR6X White OC Edition та ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB GDDR6X White Edition, ROG Strix GeForce RTX 4080 16GB GDDR6X White OC Edition та ROG Strix GeForce RTX 4080 16GB GDDR6X White Edition.

Для старшої відеокарти ASUS ROG Strix GeForce RTX 4090 заявлено Boost-частота GPU на рівні 2610 МГц в стандартному режимі, в додатковому програмному режимі OC частота підвищується до 2640 МГц. Режими перемикаються в утиліті ASUS GPU Tweak. Для старшої версії GeForce RTX 4080 16GB заявлено частоту Boost Clock 2625 МГц для основного режиму та 2655 МГц для додаткового режиму OC.

Джерело:
ASUS

Обговорити в форумі (коментарів: 10)