Nvidia випустила професійну відеокарту RTX 6000 на ядрі AD102

Разом з ігровими відеокартами GeForce RTX 4090 та RTX 4080 корпорація Nvidia на останній конференції GTC представила професійний 3D-прискорювач RTX 6000. Він базується на графічному процесорі AD102 з архітектурою Ada Lovelace, оснащений 48 гігабайтами відеопам'яті та вже доступний для замовлення у закордонних онлайн-магазинах.

RTX 6000

Основою Nvidia RTX 6000 послужив кристал AD102 в конфігурації з 18 176 ядрами CUDA, 568 тензорними, 142 RT-ядрами й 384-розрядним інтерфейсом пам'яті. Відеобуфер представлений 48 ГБ пам'яті GDDR6 з підтримкою ECC та ефективною частотою 20 ГГц, що забезпечує пропускну здатність 960 Гбайт/с. Графічний процесор працює на частоті 2,5 ГГц, штатний рівень TGP дорівнює 300 Вт.

AD102

За охолодження графічного прискорювача RTX 6000 відповідає двослотовий кулер на базі відцентрового вентилятора. Для виведення зображення можна скористатися чотирма портами DisplayPort 1.4, а додаткове джерело живлення підключається через (12+4)-контактний роз'єм 12VHPWR. У ролі інтерфейсу підключення виступає PCI Express 4.0 x16.

RTX 6000

Що стосується ціни Nvidia RTX 6000, то американські магазини просять за новинку від $7378.

RTX 6000RTX 6000

Джерело:
VideoCardz

Обговорити в форумі (коментарів: 7)

Перший погляд на графічний процесор Nvidia AD104 для відеокарти GeForce RTX 4070 Ti

У вільному доступі опинилося перше фото графічного процесора Nvidia AD104 — основи GeForce RTX 4070 Ti та, ймовірно, інших відеокарт GeForce RTX 40-ї серії. Цей GPU є найменшим серед дебютної трійці відеоядер Ada Lovelace. Він випускається за технологією TSMC 4N, містить 35,8 млрд транзисторів та характеризується площею близько 295 мм².

Nvidia

На опублікованій світлині зображено повноцінний варіант кристала з маркуванням AD104-400-A1. У ньому активні всі 60 потокових мультипроцесорів (Streaming Multiprocessors), що відповідає 7680 ядрам CUDA, 240 тензорним та 60 RT-ядрам. Шина пам'яті налічує 192 розряди. Таку конфігурацію процесора Nvidia AD104 можна буде зустріти в GeForce RTX 4070 Ti, де компанію йому складе 12-гігабайтний відеобуфер GDDR6X.

Nvidia AD104
Ймовірний дизайн друкованої плати GeForce RTX 4070 Ti. Ілюстрація WCCFTech

Офіційний реліз відеокарти GeForce RTX 4070 Ti має відбутися на початку січня. У рамках презентації Nvidia на виставці CES 2023 також очікується дебют мобільних 3D-прискорювачів GeForce RTX 40-ї серії.

AD104

Джерела:
WCCFTech
VideoCardz

Обговорити в форумі (коментарів: 7)

Андервольтінг GeForce RTX 4090 серйозно знижує енергоспоживання з мінімальним падінням продуктивності

Відеокарта GeForce RTX 4090 крім великої продуктивності вражає і значним енергоспоживанням. Для нового флагмана Nvidia заявлено потужність на рівні 450 Вт, хоча в іграх це значення практично не досягається. Багато оглядів показують скромніші значення енергоспоживання. На сайті QuasarZone вийшло цікаве дослідження енергоефективності GeForce RTX 4090, в якому порівнюється продуктивність при обмеженні потужності та робочої напруги.

Відеокарта тестувалася в п'яти іграх (Cyberpunk 2077, Marvel Spider-Man Remastered, Forza Horizon 5, Lostark та PUBG Battlegrounds) за різних параметрів. У дослідженні залучено простий варіант обмеження ліміту потужності. Другий метод залучає андервольтинг, тобто зниження робочої напруги на GPU через налаштування кривої Boost в MSI Afterburner. З заводськими налаштуваннями середнє енергоспоживання відеокарти в іграх склало 347 Вт, що не дуже відрізняється від топових рішень минулого покоління. При зменшенні Power Limit до 90% втрати продуктивності менше 1% за середнього енергоспоживання 340 Вт, при Power Limit 60% втрати продуктивності менше 7% за енергоспоживання 268 Вт. Результати з андервольтингом ще кращі: при зменшенні напруги з 1 В до 0,95 В втрати в продуктивності близько 1% при потужності у 289 Вт, при 0,85 В падіння близько 8% при потужності у 232 Вт.

Можна говорити про високу енергоефективність графічного чипа AD102. Він здатний забезпечити видатну продуктивність навіть за серйозного обмеження потужності. І якби Nvidia не прагнула вичавити всі соки з GeForce RTX 4090, то кінцевий продукт міг би вийти з меншою продуктивністю, але з TDP на рівні старших моделей позаминулої серії.

Джерело:
Videocardz.com

Обговорити в форумі (коментарів: 22)

Чутки: Call of Duty: Modern Warfare 2 отримає сюжетне доповнення про Гоуста

Infinity Ward приписують розробку великого сюжетного доповнення для Call of Duty: Modern Warfare 2, яке буде присвячено Саймону «Гоусту» Райлі. Про це пише ресурс WhatIfGaming, посилаючись на інсайд одного зі співробітників. Infinity Ward давно розглядала ідею окремої кампанії, присвяченої Гоусту. В інтерв'ю для IGN сценарист студії відкрито говорив, що вони хотіли б глибше розкрити історію цього персонажа.

Також WhatIfGaming стверджує, що актор, який озвучує персонажа, вже отримав пропозицію для запису голосу у студії. І це явно натякає на продовження історії Саймона Райлі.

Раніше були чутки, що Activision вперше за довгий час відмовиться від випуску повноцінної нової частини Call of Duty у 2023 році, представивши якийсь дрібніший проєкт у рамках франшизи. І доповнення про Гоуста цілком вписується у цю концепцію.

Джерело:
WhatIfGaming

Обговорити в форумі (коментарів: 4)

Монітори з матрицями IPS і TN. Якому віддати перевагу залежно від задач?

На правах реклами

При виборі монітора, поряд із такими параметрами, як розмір діагоналі, роздільна здатність, яскравість та іншими, важливо також звертати увагу і на тип матриці, що використовується. У цьому матеріалі розглянемо відмінності та особливості моніторів на популярних типах панелей IPS і TN.

IPS і TN. Що краще та в яких ситуаціях?

Екрани РК-моніторів мають багатошарову структуру, де одними з ключових складових є модуль підсвічування та шар із рідкими кристалами. Положенням цих рідких кристалів регулюється пропускання світла далі на колірні фільтри, що дозволяє в результаті формувати зображення.

Перші масові РК-монітори використовували матриці TN+Film (Twisted nematic). Потім почали з'являтися інші типи панелей, зокрема й IPS (In-plane switching).

Якщо не заглиблюватись в технічні деталі, то в TN і IPS-матрицях рідкі кристали по-різному керують проходженням світла.

Існують відмінності в кутах огляду зображення. Монітори з TN-матрицями дещо поступаються своїм IPS-побратимам за цим параметром. Обмеження TN у кутах огляду особливо помітні при відхиленнях по вертикалі. Втім, якщо ваше робоче місце вдало налаштоване, і панель знаходиться в оптимальному положенню відносно очей, цей недолік нівелюється.

Якоїсь різниці в максимальній яскравості, обумовленої саме застосуванням того чи іншого типу матриці між IPS і TN немає. Все залежить від класу монітора та особливостей підсвічування. За контрастністю IPS-монітори як правило дещо кращі, але відмінності не такі й великі.

У той час, як дисплеї на базі TN зазвичай обмежені стандартною колірною гамою (шириною колірного простору), IPS-моделі можуть мати розширену колірну гаму понад 100% sRGB (wide-gamut).

Виділимо основні сильні та слабкі сторони TN- та IPS-матриць.

TN:

+ відмінна швидкість ігрових моделей різних цінових рівнів;
+ приваблива ціна;
– за якістю кольоропередавання поступаються IPS.

IPS:

+ висока якість кольоропередавання в цілому;
+ відмінна швидкість топових ігрових моделей;
– дорожче, ніж TN.

Переваги TN — це доступніша ціна та стабільно хороші показники швидкості ігрових моделей різних рівнів.

Геймерські моделі добре підійдуть поціновувачам динамічних ігор — різних 3D-шутерів, перегонів тощо. Причому, якщо говорити про просунуті пристрої на базі TN, то вони здатні задовольнити навіть вимогливі запити з боку кіберспортсменів.

Внаслідок привабливої ціни геймерські TN-монітори початкового рівня нерідко стануть цікавим варіантом, навіть якщо ви граєте не так і часто. Зі звичайними задачами, пов’язаними з роботою чи навчанням, вони впораються без проблем, а ще й додатково забезпечать задоволення в часи, коли ви вирішите порозважатись, граючи в динамічні мережеві або single-player ігри.

ASUS TUF Gaming VG248Q1B на базі TN показує, яким може бути недорогий ігровий монітор. Він оснащений 24-дюймовим екраном із роздільною здатністю Full HD та має хороші показники частоти оновлення зображення до 165 Гц із низьким часом затримки всього 0,5 мс. В арсеналі також є фірмова технологія зниження розмиття картинки ASUS Extreme Low Motion Blur і технологія синхронізації FreeSync Premium.


ASUS TUF Gaming VG248Q1B

ROG Strix XG258Q своєю чергою, це безкомпромісна ігрова 24,5-дюймова модель із роздільною здатністю Full HD для вимогливих і навіть професійних геймерів, для яких швидкість панелі, низький рівень затримки в іграх надзвичайно важливі.


ROG Strix XG258Q

В основі XG258Q лежить дуже шустра TN-матриця з частотою оновлення 240 Гц і часом відгуку 1 мс.

Звичайно, є технологія зниження розмиття ASUS Extreme Low Motion Blur. XG258Q також отримав підтримку технологій синхронізації G-SYNC Compatible, FreeSync Premium.

І все це доповнено приємними бонусами у вигляді широких варіантів налаштування положення панелі, підсвічування ASUS Aura RGB на задньому боці, що налаштовується, і спеціального «проєктора» для відображення логотипа на поверхню столу. Ваше ігрове місце виглядатиме дуже ефектно з таким монітором.

У випадку ж, коли передбачається серйозна робота з кольором, тут варіант з IPS-матрицею, що забезпечує широкі кути огляду та гарний рівень кольоропередавання, виглядає однозначно краще.

Саме на базі IPS-панелей зазвичай пропонують моделі для дизайнерів і творців контенту. Ігрові IPS-монітори теж швидкі, особливо якщо говорити про топові пристрої, але високі показники швидкості в них у цілому обходяться дорожче.

ASUS ProArt Display PA278CV — це приклад дуже просунутого IPS-монітора, призначеного спеціально для користувачів, які займаються створенням контенту, редагуванням відео, обробкою фото, для тих, хто працює з кольором і для кого точність та якість відображення зображення дуже важливі.


ASUS ProArt Display PA278CV

Вже «з заводу» PA278CV вирізняється високою точністю передачі кольору, що підтверджується сертифікатом Calman Verified і показником Delta E < 2.

Він має хороше співвідношення діагоналі екрана 27” та роздільної здатності 2560x1440 (2K). Крім «звичайних» HDMI та DisplayPort, є також варіант підключення через USB-C.

Ми вказували, що монітори на базі IPS обходяться дорожче, але це не виключає того, що й з матрицею такого типу, за бажанням, можна підібрати доступний за ціною пристрій.

ASUS VZ239HE не хвалиться швидкісними показниками, але це стильна дуже витончена 23-дюймова модель із роздільною здатністю екрана Full HD. Приваблива зовнішність тут доповнена гарним рівнем передачі кольорів і широкими кутами огляду, які забезпечуються IPS-матрицею.


ASUS VZ239HE

VZ239HE можна назвати дуже цікавим варіантом базового монітора, який добре підійде як для офісної роботи, так і для навчання.

27-дюймовий 2K-монітор (роздільна здатність 2560x1440) ASUS TUF Gaming VG27AQ на базі IPS відноситься до ігрових моделей, але його можна назвати справді універсальним.


ASUS TUF Gaming VG27AQ

Гідні показники кольоропередавання тут доповнені хорошими «геймерськими» параметрами. Частота оновлення екрана — до 165 Гц, швидкість відгуку 1 мс. Також є підтримка HDR, технології зниження розмиття з одночасною підтримкою змінної частоти оновлення зображення ASUS Extreme Low Motion Blur Sync. А ще модель підтримує синхронізацію G-SYNC (G-SYNC Compatible).

Підсумовуючи, скажемо, що кожна технологія матриць має свої переваги та недоліки. На ринку представлено багато найрізноманітніших варіантів моніторів як на базі TN, так і IPS і вибір оптимального варіанту залежить від вимог, задач і бюджету.

Якщо говорити про геймерський сегмент, то TN-моделі будуть загалом швидші ніж IPS. Також зазначимо, що швидкісні показники в IPS-моніторах у цілому обходяться дорожче.

А от найбільшу якість зображення забезпечують саме IPS-монітори. Тому вони є кращим вибором для дизайну, або у випадках, якщо є особливі вимоги до кольоропередавання.

Обговорити в форумі (коментарів: 43)

Оголошено системні вимоги та дату виходу Portal RTX

Під час презентації нового покоління відеокарт Nvidia на архітектурі Ada Lovelace було представлено інструментарій RTX Remix для графічної модифікації ігор. Nvidia RTX Remix дозволить впроваджувати в ігри трасування променів та технологію масштабування DLSS. Першим прикладом стала оновлена гра Portal. І хоча її показали ще у вересні, реліз Portal RTX відбудеться лише 8 грудня. Це буде спеціальне безплатне оновлення для оригінальної гри з трасуванням та DLSS 3.0.

Оцінити візуальні зміни в старій грі можна завдяки опублікованому порівняльному відео від Nvidia. Також у ролику показано серйозне прискорення продуктивності після активації DLSS 3.0. На жаль, нова версія масштабування DLSS 3.0 працює лише на відеокартах GeForce RTX 40-ї серії. Власники старих GeForce RTX зможуть залучити DLSS 2-ї версії.

Опубліковано системні вимоги Portal RTX.

Мінімальні системні вимоги (1080p 30 fps):

  • Налаштування графіки: High;
  • Windows 10/11 64 bit;
  • Процесор: Intel Core i7-6700 або AMD Ryzen 5 3600;
  • Оперативна пам'ять: 8 ГБ;
  • Відеокарта: GeForce RTX 3060;
  • 25 ГБ для встановлення.

Рекомендовані системні вимоги (1080p 60 fps):

  • Налаштування графіки: High;
  • Windows 10/11 64 bit;
  • Процесор: Intel Core i7-9700K або AMD Ryzen 53600;
  • Оперативна пам'ять: 8 ГБ;
  • Відеокарта: GeForce RTX 3080;
  • 25 ГБ для встановлення на SSD.

Система для Ultra-налаштувань (4K 60 fps):

  • Налаштування графіки: Ultra;
  • Windows 10/11 64 bit;
  • Процесор: Intel Core i7-12700K або AMD Ryzen 95900;
  • Оперативна пам'ять: 32 ГБ;
  • Відеокарта: GeForce RTX 4080;
  • 25 ГБ для встановлення на SSD.
Обговорити в форумі (коментарів: 38)