Фото дня: прототип відеокарти GeForce RTX 4090 на ядрі Nvidia AD102
Підготовка до релізу наступного покоління відеокарт Nvidia GeForce RTX виходить на фінішну пряму. Компанії-партнери «зелених» вже розпочали випробування прототипів майбутніх 3D-прискорювачів. Фотографія одного з таких пристроїв сьогодні стала надбанням громадськості.
На опублікованій світлині, за попередньою інформацією, відбито зразок флагманської відеокарти на ядрі Nvidia AD102, іншими словами, GeForce RTX 4090. Поки важко сказати, який саме AIB-партнер «зелених», відповідальний за випуск прототипу. Як вважають закордонні колеги, пристрій може бути експериментальним зразком відеокарти Galax Deluxe, Gigabyte Gaming, MSI Suprim або ASUS TUF.
Відеокарта GeForce RTX 4090 отримає кристал Nvidia AD102 у конфігурації з 16 384 ядрами CUDA та 384-розрядною шиною пам'яті. Буфер набраний мікросхемами GDDR6X сумарним об'ємом 24 ГБ. До речі, нещодавно Micron налагодила серійне виробництво чипів GDDR6X з ефективною частотою 24 ГГц. Штатний рівень TBP повинен становити близько 450 Вт, так що масивний кулер із трьома вентиляторами явно буде не зайвим. У продаж GeForce RTX 4090 надійде цієї осені.
Джерело:
VideoCardz
MSI випустила лінійку NVMe-накопичувачів Spatium M480 Play для PlayStation 5
Українське представництво Micro-Star International повідомило про надходження у продаж нового варіанту NVMe-накопичувачів Spatium M480. Він отримав назву Spatium M480 Play та адресований насамперед власникам ігрової консолі PlayStation 5. Як підкреслює MSI, новинка не просто відповідає вимогам продуктивності накопичувачів для PS5, але й значно перевершує їх.
У лінійку MSI Spatium M480 Play входять моделі об'ємом від 500 Гбайт до 4 Тбайт. Усі вони оснащені алюмінієвим радіатором, інтерфейсом PCI Express 4.0 x4 та забезпечують швидкість послідовного читання до 7000 Мбайт/с. Детальні характеристики NVMe-накопичувачів доступні на офіційному сайті MSI.
Щодо ціни, то терабайтну версію Spatium M480 Play можна купити в магазинах-партнерах компанії за 7399 гривень. Прес-служба MSI також випустила покрокову інструкцію щодо встановлення SSD у PlayStation 5.
1. Перед встановленням Spatium M480 Play оновіть ПЗ консолі до останньої версії, повністю вимкніть її та від’єднайте від усіх дротів.
2. Покладіть консоль логотипом донизу та зніміть бічну панель.
3. Викрутіть гвинт, який утримує кришку гнізда розширення, і зніміть її
4. Викрутіть гвинт, який утримує бонку, та переставте її на позицію з позначкою 80.
5. Зніміть захисну наліпку з накопичувача та вставте Spatium M480 Play радіатором догори в роз’єм розширення M.2 під невеликим кутом.
6. Притисніть SSD до бонки та закріпіть його за допомогою гвинта, який було викручено у кроці 4.
7. Встановіть кришку гнізда розширення і бічну панель консолі на місце.
8. Запустіть консоль та дотримуйтеся інструкцій на екрані.
Nvidia таки працювала над відеокартою GeForce RTX 3090 Super
Задовго до релізу відеокарти GeForce RTX 3090 Ti в Мережі виринала інформація про підготовку моделі GeForce RTX 3090 Super. Вона мала стати новим флагманом Nvidia Ampere, проте в цьому покоління чипмейкер вирішив не розбавляти модельний ряд Super-пристроями. З усім тим, робота над GeForce RTX 3090 Super велася та навіть був випущений прототип.
Днями у вільному доступі з'явилося фото так і не випущеної GeForce RTX 3090 Super. Зовні вона схожа на GeForce RTX 3090 Ti у модифікації Founders Edition, але при цьому виділяється на її тлі темнішим оформленням. За характеристиками обидві відеокарти повністю ідентичні, до того ж Super-версія використовує прошивку від GeForce RTX 3090 Ti.
Крім того, у Мережі опинились світлини моделі GeForce RTX 3080 20GB у виконанні MSI Ventus 3X OC. Ця відеокарта теж не була випущена, а вперше про її підготовку ми почули невдовзі після виходу 10-гігабайтної GeForce RTX 3080. Вважалося, що Nvidia планує оснастити подвійним обсягом відеобуфера 3D-прискорювачі GeForce RTX 3080 та RTX 3070.
Джерело:
VideoCardz
Gotham Knights та The Callisto Protocol підтримуватимуть трасування променів
Ще недавно факт наявності трасування в грі привертав до неї загальну увагу і ставав приводом для окремих рекламних роликів. Тому дивно, що автори двох великих ігрових блокбастерів не акцентували на цьому увагу. Йдеться про бойовик Gotham Knights і хорор The Callisto Protocol. Раніше ніде не згадувалося, що ігри підтримуватимуть ефекти на базі трасування променів, і лише недавно ми отримали підтвердження цьому.
Гру Gotham Knights згадали у відеоролику про технологію трасування променів на відеокартах Intel Arc. Гра повинна отримати покращені віддзеркалення та тіні з трасуванням, а також вона підтримуватиме технологію інтелектуального масштабування Intel XeSS. Гра надійде у продаж 21 жовтня.
Підтвердження про трасування в The Callisto Protocol було отримано під час інтерв'ю з представниками Striking Distance Studios для ресурсів IGN та Techradar. У грі трасування буде залучено для деяких візуальних елементів, щоб створити більш вірогідну модель освітлення та затінення. Гра створюється на рушії Unreal Engine 4, можливості якого обмежені у разі складного освітлення з кількома джерелами світла. Тому розробники залучили технологію Hybrid Ray Traced Shadows для більш коректного та детального відображення тіней.
Також відомо, що The Callisto Protocol підтримуватиме масштабування AMD FSR 2.0 та Nvidia DLSS. Гра надійде у продаж 2 грудня.
У другому кварталі продажі відеокарт впали на 22,6%
Після загального аналізу ситуації ринку графічних ядер для персональних комп'ютерів експерти Jon Peddie Research підбили підсумки сегмента дискретних відеокарт (add-in boards). За підрахунками аналітиків, минулого кварталу їх постачання впало на 22,6% щодо січня-березня.
У другому кварталі AIB-партнери AMD та Nvidia відвантажили 10,4 млн пристроїв на суму 5,5 мільярда доларів. Для порівняння, за перші три місяці 2022-го було поставлено 13,4 мільйона відеокарт загальною вартістю $8,6 млрд. Як бачимо, середня ціна графічних прискорювачів у другому кварталі також значно знизилася.
Якщо говорити про розстановку сил на ринку дискретних відеокарт, то у квітні-червні постачання пристроїв на базі GPU AMD впало відразу на третину (34%). У той самий час Nvidia відвантажила на 19,1% менше графічних процесорів для карт розширення. За підсумками другого кварталу «зеленим» належить 79% ринку, «червоні» зайняли 20%, а частка Intel знаходиться в районі 1%.
Джерело:
Jon Peddie Research
Останні огляди:
- Огляд та тестування материнської плати ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI. Маленький формфактор для платформи AM5
- Огляд та тестування ігрового 27″ WQHD-монітора Gigabyte M27Q X з частотою оновлення 240 Гц
- Огляд корпусу DeepCool CH560 Digital WH
- Огляд та тестування ігрового 15″ ноутбука Acer Nitro V 15 на базі процесора Intel i5-13420H та відеокарти Nvidia GeForce RTX 4050
- Огляд системи рідинного охолодження ASUS ProArt LC 420
- Огляд та тестування відеокарти MSI GeForce RTX 4070 Super 12G Gaming X Slim. Гарна та струнка
- Огляд та тестування ігрового 27″ WQHD-монітора ASUS TUF Gaming VG27AQ3A